...jest pusty
Strona głównaPodręczniki, Publikacje okołopodręcznikowePomoce dla nauczycieliPrzedszkoleWielorakie podróże. Edukacja dla dziecka
Książka skierowana jest do osób zainteresowanych problemami wychowania i edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zaprezentowano w niej autorską koncepcję Wielointeligentnej edukacji dla dziecka opartą na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. U jej podstaw leży teza, że każde dziecko jest potencjalnie zdolne do rozwinięcia zdolności w różnych dziedzinach. Każe jest wyjątkowe i ma prawo do pełnego rozwoju umysłowego, fizycznego, motorycznego, emocjonalnego i społecznego. Rolą dorosłych jest wspieranie tych zdolności, pasji, talentów, zainteresowań, ale także rozwijanie słabszych stron poprzez wykorzystanie mocnych. Koncepcja powinna zainspirować nauczycieli do własnych przemyśleń i podejmowania kreatywnych rozwiązań dla dobra dziecka.
Autorki ukazują nowe możliwości tworzenia, odkrywania i doświadczania świata, aby motywować nauczycieli do wyruszenia z dziećmi w fascynującą edukacyjną podróż.
Filarami koncepcji Wielointeligentnej edukacji dla dziecka są:
· teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera,
· diagnoza i rozpoznawanie możliwości dziecka,
· indywidualizacja procesu nauczania-uczenia się,
· inspirujące środowisko edukacyjne,
· dialog wszystkich podmiotów procesu edukacyjnego.
W publikacji przedstawiono zagadnienia teoretyczne oraz rozwiązania praktyczne, m.in.:
· arkusz obserwacji dziecka dla nauczycieli i rodziców pozwalający określić profil inteligencji dziecka,
· arkusz do oceny rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka sześcioletniego,
· test uzdolnień ruchowych Brace’a,
· protokół badania mowy,
· przykłady opowieści ruchowych,
· konkretne przykłady zabaw,
· środki dydaktyczne Krainy Ruchu Twórczego,
· ciekawe techniki plastyczne.
Wydawnictwo
BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
Rok wydania
2014
Liczba stron
252
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.