...jest pusty
Strona głównaKsiążki, multimediaPozostałeEdukacjaZanieczyszczenia pyłowe i gazowe. Podstawy obliczania i sterowania poziomem emisji
Najistotniejszymi zagadnieniami w ochronie środowiska są eliminowanie lub ograniczanie ilości zanieczyszczeń gazowych i stałych wprowadzanych do powietrza atmosferycznego, m.in. dzięki stosowaniu w zakładach odpowiednich instalacji oczyszczających gazy odlotowe, oraz kontrolowanie i sterowanie poziomem ich emisji.
W książce przedstawiono:
budowę urządzeń stosowanych do usuwania pyłów z gazów;
dobór i tworzenie konfiguracji systemów odpylających;
wymagania stawiane instalacjom eksploatowanym w strefach zagrożonych wybuchem;
zależności potrzebne do obliczania poziomów emisji zanieczyszczeń pyłowych i gazowych powstających zarówno przy standardowych, jak i wybranych procesach technologicznych;
metody stosowane do obliczania emisji zanieczyszczeń;
zależności potrzebne do określania wielkości emitowanych cząstek, doboru parametrów pracy i wymaganej skuteczności działania urządzeń oczyszczających gazy odlotowe, a także przeliczania jednostek stężeń;
problematykę obliczania emisji ditlenku węgla zgodnie z wymogami unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji zanieczyszczeń.
Analizowane zagadnienia przedstawiono w świetle obowiązujących wymogów norm i ustaw.
Istotną część pracy stanowi zbiór przykładów obliczeniowych oraz materiałów pomocniczych w postaci tabel umożliwiających obliczanie emisji i stężenia zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery, a także sterowanie eksploatacją odpylaczy.
Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków inżynieria i ochrona środowiska, inżynieria sanitarna i procesowa, gospodarka przestrzenna, a także dla specjalistów zajmujących się ochroną powietrza w zakładach przemysłowych oraz osób odpowiedzialnych za monitorowanie emisji zanieczyszczeń.
Wydawnictwo
PWN
Liczba stron
378
Rok wydania
2014
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.