...jest pusty
„Kabała w kabale, intryga i kontrintryga, podstęp i zdrada, kontra i rekontra, prawdziwy agent, fałszywy agent, podwójny agent, złoto i stal, bomba, sztylet i pluton egzekucyjny splatały się w całość tak złożoną, że wręcz niewiarygodną, a mimo to prawdziwą”. Winston Churchill 6 czerwca 1944 roku 150 000 alianckich żołnierzy wylądowało na plażach Normandii, ponosząc zdumiewająco niskie straty. To oszałamiające osiągnięcie militarne było też arcydziełem mistyfikacji. Operacja „Fortitude”, która ochroniła i umożliwiła inwazję, oraz system Double Cross - przekształcenie niemieckich szpiegów w podwójnych agentów - doprowadziły Niemców do błędnego przekonania, że aliancki atak nastąpi w rejonie Calais i w Norwegii, a nie w Normandii. Było to najbardziej wyrafinowane i skuteczne oszustwo, jakiego kiedykolwiek dokonano, zapewniło ono aliantom zwycięstwo w krytycznym momencie wojny. „Należy powiedzieć głośno i wyraźnie, że Macintyre jest nadzwyczajnie utalentowanym pisarzem. Snuje fascynującą opowieść. Jego książki są niebywale zabawne. Zabiera nas w świat łajdaków, złodziejaszków, kombinatorów oraz niezwykłych mężczyzn (i kobiet)... Wielkie oszustwo to hit”. „Boston Globe” „Macintyre przeszedł sam siebie w doborze niezwykłych postaci i swoich pisarskich umiejętnościach... Wielkie oszustwo to pasjonująca opowieść”. Anthony Beevor, „The Telegraph” „Jak, na miłość boską, w 1944 roku udało się nam wmówić Niemcom, że zaatakujemy wybrzeże Normandii w całkowicie złym miejscu? Było to oszustwo, które ocaliło życie tysiącom alianckich żołnierzy. W książce Wielkie oszustwo Ben Macintyre błyskotliwie wyjaśnia, jak tego dokonano”. Frederick Forsyth „Nieznane wcześniej fakty o działalności służby wywiadowczej w ramach przygotowań do D-Day podczas II wojny światowej. Znakomita książka Bena Macintyre’a to prawdziwa rewelacja”. Jack Higgins
Wydawnictwo
ŚWIAT KSIĄŻKI
Rok wydania
2014
Liczba stron
440
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.