...jest pusty
Strona głównaPodręczniki, Publikacje okołopodręcznikowePomoce dla nauczycieliInscenizacje, Teatr, UroczystościUroczystości teatralne w gimnazjum/liceum.
Teatr w szkole jest jedną z ciekawszych form współpracy nauczyciela z uczniem. Zaangażowany, twórczy nauczyciel promujący uczniowskie talenty pomaga młodym ludziom poznać i rozumieć własny świat uczuć, dostrzec różne emocje i wrażliwości w innych. Teatr jest szkołą życia, uczy przez przeżywanie. Tu porażka nie staje się klęską lecz doświadczeniem bo dotyczy tylko odtwarzanej roli aktora a nie przeżyć własnej osoby wprost. Bagaż doświadczeń w pozornie zabawowej formie pozwala zrozumieć młodym ludziom proces życia, ciągłe zmiany, nowe doświadczenia, które ucznia aktora uczą wiary we własne możliwości, mądrej inteligentnej odwagi podejmowanych w przyszłości właściwych wyborów. Teatr uczy asertywności i empatii, pobudza wyobraźnię aktora i widza. Aktor nie ocenia prezentowanej postaci, pokazuje jej słabe i mocne strony. Refleksję, ocenę zostawia widzom, którzy odbierają prezentowane sytuacje bardziej lub mniej emocjonalnie. Uczucia w teatrze odgrywają najważniejszą rolę, to dzięki nim, teatr starożytny uczył, bawił, wychowywał, dlatego jest i będzie ciągle aktualny mimo zmian ustrojowych, politycznych, ekonomicznych na świecie. Życie ludzkie pisze różne scenariusze, jedne są nam dane, inne wybieramy. To od nas zależy, na które zwrócimy uwagę, które sytuacje przeżyjemy mniej lub bardziej emocjonalnie. Scenariusze napisali nauczyciele pracujący w gimnazjach i liceach. Maria Chomicz opracowała scenariusze poświęcone powstańcom warszawskim. Autorka umieściła wiersze znanych i nieznanych poetów oraz wiersze uczennicy Liceum Ogólnokształcącego w Górze. Obydwa teksty są wspomnieniami dziadków, którzy opowiadają wnukom swoje wojenne przeżycia z dzieciństwa. Proste wzruszające słowa, życzliwe dialogi przybliżają młodym ludziom obrazowo dawne historyczne wydarzenia. Widziane oczami dziadków budzą partnerską więź między starszymi i młodszymi. Halina Gawenda dzieli się scenariuszami wybranymi z wielu własnych opracowań teatralnych, które uczniowie koła recytatorskiego przedstawiają w środowisku szkolnym i miejskim. W obu scenariuszach piękne teksty znanych poetów połączone są mądrym, refleksyjnym słowem, przeplatanym radością życia i zadumą. Jolanta Giczewska proponuje krótką scenkę pt. Romek i Julka. Bogaty warsztat teatralny prezentuje Małgorzata Jędrzejewska. Większość scenariuszy dotyczy poznania ludzkich uczuć i zachowań. Postacie w sytuacjach i scenkach teatralnych przeżywają różne emocje, jak w życiu, trwają w wyuczonych nawykach lub zmieniają swoje postawy. Jest tu dużo treści o miłości, szacunku, tolerancji, zaufaniu. Podobny charakter mają teksty własne Iwony Milkasz - dowcipne, zabawne, życzliwe. Krótki kabaretowy scenariusz proponuje Krzysztof Kędzierski zaś Elżbieta Owczarz i Barbara Świtka-Pomorska inscenizację baśni, którą uczniowie gimnazjum lub liceum mogą wykonać pokazać nie tylko swoim rówieśnikom ale również młodszym kolegom z podstawówki, przedszkola, dzieciom w szpitalu lub w domu dziecka. Z tego świetnego pomysłu warto skorzystać.
Wydawnictwo
BEA-BLEJA
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.