...jest pusty
Strona głównaKsiążki, multimediaBeletrystykaPodróżeUliczny filozof i świątobliwy głupiec. Magiczny świat Syrii
Starożytna kraina Syrii pozostaje dla wielu złowieszczym i posępnym miejscem, dopiero od niedawna dostępnym dla zwiedzających. Marius Kociejowski przedstawia całkowicie świeże i nieoczekiwane oblicze tego tajemniczego kraju. W oparciu o własne wizyty w Syrii opisuje w tej książce wędrówkę, prowadzającą go do spotkania z całym zastępem barwnych i osobliwych postaci, z których każda jest pewnego rodzaju outsiderem.
Abed, uliczny filozof, i Sulejman, święty głupiec, to dwie intrygujące postacie. Ich przyjaźń symbolizuje odmienności syryjskiej codzienności – starożytnej kultury zagrożonej współczesnymi naciskami politycznymi i ekonomicznymi. Sulejman jest alchemikiem i uzdrowicielem, który idzie ścieżką ascetyzmu, dziwną nawet dla jego współbraci muzułmanów. Jego „święte głupstwo” jednak ma historycznego poprzednika w osobie świętego Szymona Słupnika, który przez trzydzieści siedem lat stał na kolumnie. Abed, choć pragnie tego innego świata Sulejmana, to tęskni równocześnie za światem doczesnym, w którym, używając jego słów, może „pokroić arbuza i normalnie żyć”. Inne postacie to Myrna, chrześcijańska stygmatyczka, „książę głupców”, Abu al-Talib , który mówi przypowieściami, i największy żartowniś wśród sufich Damaszku, szajch Ahmad al-Harun. W ich towarzystwie Marius Kociejowski chodzi po cienkiej kresce odgraniczającej rozum i szaleństwo.
Uliczny filozof i święty głupiec, książka poruszająca tematy szaleństwa, melancholii, sufizmu, alchemii, miłości i małżeństwa oraz poszukiwania bratniej duszy, jest lekturą nadzwyczajną. Pełna humoru i ciekawych spostrzeżeń promienieje radością nieoczekiwanego. Pięknie napisana, niezapomniana relacja przedstawiająca głębsze cele podróżowania: wchłonąć ducha odwiedzanych miejsc, poznać ludzi z rozmaitych sfer życia i wrócić zmienionym.
Wydawnictwo
ZYSK I S-KA
Rok wydania
2014
Liczba stron
342
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.