...jest pusty
"Muhammed Karat hucznie obchodzi swoje pięćdziesiąte urodziny. Jednym z punktów programu jest konkurs na najlepszy tort, w którym bierze udział troje cukierników. Kiedy nagle gaśnie światło, a chwilę później okazuje się, że z szyi Barbary Palm zniknął drogocenny diament – Lasse i Maja rozumieją, że ich biuro ma do rozwikłania kolejną zagadkę...
Kolejne tytuły serii Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai od kilku lat wybierane są książką roku przez szwedzkie Jury Dziecięce, czyli niemal 50 000 głosujących dzieci, a tym samym nie schodzą w Szwecji z list bestsellerów. W Polsce również cieszą się dużą popularnością.
Akcja książek rozgrywa się w małym szwedzkim miasteczku Valleby i jego okolicach. Główni bohaterowie, Lasse i Maja, chodzą do tej samej klasy i wspólnie prowadzą małe biuro detektywistyczne.
Do marca 2014 roku w Polsce ukazało się 20 tytułów: „Tajemnica diamentów”, „Tajemnica hotelu”, „Tajemnica cyrku”, „Tajemnica kawiarni”, „Tajemnica mumii”, „Tajemnica kina”, „Tajemnica pociągu”, „Tajemnica gazety”, „Tajemnica szkoły”, „Tajemnica złota”, „Tajemnica zwierząt” , „Tajemnica meczu”, „Tajemnica szafranu” , „Tajemnica biblioteki”, „Tajemnica miłości”, „Tajemnica kempingu”, „Tajemnica galopu”, „Tajemnica szpitala"", „Tajemnica pływalni"" i „Tajemnica urodzin"".
Książki świetnie nadają się dla dzieci, które właśnie zaczynają samodzielnie czytać. Duża czcionka, duża ilość charakterystycznych czarno-białych ilustracji oraz trzymająca w napięciu akcja sprawiają, że nawet najbardziej oporni mali czytelnicy czytają je z wypiekami na twarzach.
Polecamy również „Brązową księgę”, „Srebrną księgę” oraz „Złotą księgę”, które pełne są detektywistycznych łamigłówek, rebusów, zagadek i szyfrów – a wszystko w scenerii miasteczka Valleby i z udziałem bohaterów serii. Z kolei w „Pamiętniku detektywa” zbierać można rysopisy i odciski palców kolegów i koleżanek.
"
Wydawnictwo
ZAKAMARKI
Rok wydania
2014
Liczba stron
92
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.