...jest pusty
Strona głównaKsiążki, multimediaBeletrystykaLiteratura faktu,biografiaSzturmując niebo. Opowieść o życiu chińskiego wroga numer jeden.
Wydanie 2011r.
Oprawa broszurowa.
Strony 444.
Format 12,5x20,5cm.
Ta biografia jest jak powieść: jej bohaterka - urodzona wśród poszukiwaczy złota, dorastająca w czasach wypędzeń i ucieczek, prosta kobieta, która została multimilionerką i deputowaną chińskiego parlamentu, a potem doświadczyła więziennego odosobnienia - przekonała się, co dla pojedynczego człowieka znaczy walka w imieniu wyższych celów. Od kilku dziesiątków lat angażuje się niestrudzenie w działalność na rzecz praw swoich muzułmańskich krajan, którzy w północnozachodnich Chinach domagają się od Pekinu wolności religijnej, kulturalnej i gospodarczej. Chiński rząd działa przeciw Ujgurom pod płaszczykiem zwalczania światowego terroryzmu: Ujgurzy są w Chinach bezwzględnie prześladowani, torturowani i mordowani. Cena, jaką Rebija Kadir płaci za swoje zaangażowanie, jest wysoka i wykracza daleko ponad wartość jej handlowego imperium. Uwolniona z więzienia dzięki interwencji międzynarodowych organizacji obrony praw człowieka, od 2005 roku mieszka z mężem w Stanach Zjednoczonych. Pięcioro jej dzieci, które pozostały w Chinach, nadal spotykają dotkliwe kary za każdą wypowiedź polityczną matki. Z tych właśnie powodów decyzja opublikowania dramatycznej historii jej życia i zwrócenia uwagi światowej opinii publicznej na stosunki panujące w Chinach jest dowodem nie tylko politycznej, ale i cywilnej odwagi.
1999 roku Kadir została uznana przez Amnesty International za więźnia sumienia. Mimo prześladowań, która wciąż dotykają jej rodzinę, po opuszczeniu więzienia i wyjeździe z Chin kontynuuje swoją walkę. Szturmując niebo to rzadka okazja, by spojrzeć na Ujgurów oczami ich przywódczyni i usłyszeć głos prześladowanych.
Wydawnictwo
CZARNE
Rok wydania
2011
Liczba stron
444
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.