...jest pusty
Nowe środki ochrony i pomocy dla ofiar
Szybki podgląd
82,95 zł
Żony pana Glassa
Szybki podgląd
42,00 zł
Najpiękniejsze krajobrazy Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Najpiękniejsze zabytki Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Świat Niezapomniane Podróże
Szybki podgląd
62,99 zł
Kraina bazgrołów
Szybki podgląd
26,04 zł
Ewcia na wsi
Szybki podgląd
5,24 zł
Antoś w ZOO
Szybki podgląd
5,24 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami
Szybki podgląd
8,28 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami. wersja angielska
Szybki podgląd
8,28 zł
Strona głównaKsiążki, multimediaPedagogikaSzkoła bez agresji. Od mediacyjnego kształcenia do bezkonfliktowego wychowania

Szkoła bez agresji. Od mediacyjnego kształcenia do bezkonfliktowego wychowania

54,60 zł
EAN: 9788376418308
ISBN/ISSN: 978-83-7641-830-8
Produkt niedostępny
Waga:0.45 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

Książka przeznaczona jest dla podwójnego odbiorcy. Łączy wymagania stawiane monografii naukowej z ujęciem popularyzatorskim, przeznaczonym do szerszej rzeszy odbiorców. Adresowana jest zarówno do dydaktyków, jak i studentów oraz nauczycieli polonistów w dobie reformy, z myślą o maturze 2015 roku. Jednak jej szczególna wartość polega na pokazaniu nauczycielom i wychowawcom sposobu na eliminowanie agresji i patologii wśród młodzieży. W ramach nowych pomysłów wniesionych do nauki, publikacja prezentuje nową metodę nauczania języka polskiego (piramida mediacji). Pokazuje też możliwości wykorzystania jej jako metody ponadprzedmiotowej. Zawiera propozycje nowych rozwiązań maturalnych, wykorzystujących zaproponowaną metodę w kontekście kształcenia różnych typów inteligencji uczniów, zarówno zdolnych, jak i z dysfunkcjami, pod kątem krytycznej i alternatywnej akceptacji zainteresowań i fascynacji młodzieży. Głównym efektem takiej edukacji ma być nakierowanie uwagi nauczycieli na innowacyjność i nietypowość rozwiązań po to, aby wychować radosnych i twórczych młodych ludzi, którzy potrafiliby bezkonfliktowo i mediacyjnie, zarówno obecnie, jak i w przyszłości, rozwiązywać swoje problemy. Z recenzji prof. UAM dra hab. Jerzego Kaniewskiego Zakład Dydaktyki IFP UAM w Poznaniu Książka Beaty Prościak jest bez wątpienia propozycją wartościową poznawczo i nowatorską dydaktycznie, (…) może wywołać zainteresowanie zarówno praktykujących nauczycieli języka polskiego, jak i badaczy dydaktyki polonistycznej. (...) Wspominałem już o nowatorstwie dydaktycznym, które sprowadza się nie tylko do zaproponowania nowej w kształceniu polonistycznym metody pracy z tekstem (do praktykowania nie tylko zresztą na lekcjach literackich), ale i do przekonującej propozycji działań nakierowanych na rozwiązywanie konfliktów (przeciwdziałanie agresji), dających się wykorzystać również podczas lekcji innych przedmiotów. Obok zalet praktycznych, za które uważam przede wszystkim obszerną prezentację lekcyjnych rozwiązań dostosowanych do prezentowanego przez grupę uczniów typu inteligencji czy też propozycję nowego formułowania tematów wypracowań w pracy szkolnej i na maturze pisemnej (istotną zwłaszcza w perspektywie zmian zapowiadanych na 2015 rok), książka odświeża również u praktykujących nauczycieli niezbędną w pracy z uczniem wiedzę teoretyczną z dziedziny psychologii, a zwłaszcza komunikacji społecznej.
Wydawnictwo DIFIN
Liczba stron 286
Rok wydania 2013

Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!

Napisz opinię

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.