...jest pusty
Strona głównaPodręczniki, Publikacje okołopodręcznikowePomoce dla uczniówPrzedszkoleSylaboczytanki. Kreatywne sylaby. Pięciolatek
Czytanie jest dla wielu dzieci umiejętnością trudną do opanowania, dlatego stale poszukuje się rozwiązań metodycznych ułatwiających nauczanie procesu dokonywania analizy i syntezy wyrazów, a w konsekwencji czytania płynnego. Temu służy np. metoda oparta na idei czytania sylabami. Doświadczenie w pracy pedagogicznej pozwala na określenie dużej skuteczności tej metody pracy z dzieci przejawiającymi zainteresowanie czytaniem.
Proponowana publikacja Czytanie sylabami przeznaczona jest głównie dla dzieci pięcio- i sześcioletnich. Główne cele zamieszczonych tu ćwiczeń to rozwijanie percepcji wzrokowej w postrzeganiu materiału literowego oraz rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej.
Dla zwiększenia efektywności pracy z dziećmi zaproponowano w tej publikacji następujące rozwiązania:
- umieszczono ćwiczenia wprowadzające,
- zastosowano dużą czcionkę,
- w ćwiczeniach dokonano podziału wyrazów na sylaby,
- u góry każdej strony podano litery bazowe służące do budowania tekstów (z zaznaczeniem nowo wprowadzonej litery),
- treść tekstów odniesiono do bliskich dzieciom miejsc i sytuacji,
- zastosowano zasadę stopniowania trudności.
Sukces w opanowaniu umiejętności czytania zostanie osiągnięty, gdy dzieci będą wykonywały ćwiczenia systematycznie, w wymiarze czasowym dostosowanym do ich możliwości, będą zachęcane do pracy, a nie przymuszane, co zwykle przynosi przeciwny do oczekiwanego skutek.
Proponowana publikacja Czytanie sylabami przeznaczona jest głównie dla dzieci pięcio- i sześcioletnich. Główne cele zamieszczonych tu ćwiczeń to rozwijanie percepcji wzrokowej w postrzeganiu materiału literowego oraz rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej.
Dla zwiększenia efektywności pracy z dziećmi zaproponowano w tej publikacji następujące rozwiązania:
- umieszczono ćwiczenia wprowadzające,
- zastosowano dużą czcionkę,
- w ćwiczeniach dokonano podziału wyrazów na sylaby,
- u góry każdej strony podano litery bazowe służące do budowania tekstów (z zaznaczeniem nowo wprowadzonej litery),
- treść tekstów odniesiono do bliskich dzieciom miejsc i sytuacji,
- zastosowano zasadę stopniowania trudności.
Sukces w opanowaniu umiejętności czytania zostanie osiągnięty, gdy dzieci będą wykonywały ćwiczenia systematycznie, w wymiarze czasowym dostosowanym do ich możliwości, będą zachęcane do pracy, a nie przymuszane, co zwykle przynosi przeciwny do oczekiwanego skutek.
Wydawnictwo
MAC
Rok wydania
2016
Liczba stron
32
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.