...jest pusty
Nowe środki ochrony i pomocy dla ofiar
Szybki podgląd
82,95 zł
Żony pana Glassa
Szybki podgląd
42,00 zł
Najpiękniejsze krajobrazy Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Najpiękniejsze zabytki Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Świat Niezapomniane Podróże
Szybki podgląd
62,99 zł
Kraina bazgrołów
Szybki podgląd
26,04 zł
Ewcia na wsi
Szybki podgląd
5,24 zł
Antoś w ZOO
Szybki podgląd
5,24 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami
Szybki podgląd
8,28 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami. wersja angielska
Szybki podgląd
8,28 zł

Pojedynki w Polsce.

32,55 zł
Producent: Michał Golec
EAN: 9788311120921
ISBN/ISSN: 978-83-1112092-1
Produkt niedostępny
Waga:0.26 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

Wydanie 2011r. Oprawa broszurowa. Strony 232. Format 14,5x20,5cm. Pojedynki należą do tych obyczajów, które przeminęły i o których możemy dziś mówić jedynie w kategoriach historycznych. Człowiekowi żyjącemu w XXI wieku jest trudno uwierzyć, że jeszcze w wieku XX, przed drugą wojną światową, modne były nie tylko w Europie, ale i za oceanem pojedynki, w których ginęli ludzie, nieraz bardzo wybitni, a wystarczającym pretekstem do ich zabicia była obraza honoru. Obrazić zaś honor było niezwykle łatwo, wystarczyło nadepnąć na nogę osobie wrażliwej na punkcie honoru i nie przeprosić jej. Celem pracy jest przedstawienie zjawiska społeczno-prawnego, jakim bez wątpienia były pojedynki. Autor zajął się głównie aspektem historycznym tego zagadnienia na przestrzeni dziejów Polski do 1939 r. Zamiarem autora było też przedstawienie, jak na przestrzeni dziejów prawo regulujące pojedynki ulegało zmianie wraz z rozwojem społeczeństwa. Począwszy od ich dopuszczenia w postaci sądów bożych we wczesnych wiekach historii państwa, poprzez późniejsze ich zakazywanie jako zwyczaju bardzo szkodliwego dla bezpieczeństwa publicznego i ładu społecznego.
Wydawnictwo BELLONA
Rok wydania 2011
Liczba stron 232

Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!

Napisz opinię

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.