...jest pusty
Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa.
Strony 400.
Format 15x23,5cm.
Na początku był seks przedstawia rewolucyjne spojrzenie na to, dlaczego żyjemy i kochamy tak, a nie inaczej.
Od czasów Darwina wpajano nam, że monogamia jest naturalna dla naszego gatunku. Nauka, instytucje religijne i kulturowe utrzymywały, że mężczyźni i kobiety mogą czuć się bezpiecznie w zalegalizowanych związkach, ponieważ mąż zapewnia kobiecie ochronę i byt, a żona odwdzięcza mu się płodnością i wiernością. Jednak ta teoria nie sprawdza się w dzisiejszych czasach. Śluby zawiera się coraz rzadziej, seks pozamałżeński i spadek wzajemnego pożądania dotykają nawet pozornie dobre małżeństwa, rośnie liczba rozwodów. Jak pogodzić z rzeczywistością tę dawno przyjętą teorię? Według myślicieli Christophera Ryana i Cacildy Jethy to niemożliwe. Obalają oni niemal wszystko, co wiemy o seksie, i przedstawiają odważne alternatywne wyjaśnienie. Splatając zbieżne, często zapomniane dowody, których dostarczają różne dziedziny nauki, pokazują, jak bardzo teza o ludzkiej skłonności do monogamii nie przystaje do rzeczywistości. Zastanawiają się, dlaczego tak trudno być wiernym i dlaczego seksualna namiętność zanika nawet wtedy, gdy miłość rozkwita. Dlaczego wielu mężczyzn w średnim wieku ryzykuje krótkotrwałe romanse z młodymi kobietami, dlaczego homoseksualizm nie zanika, na przekór logice standardowego podejścia do ewolucji, co o prehistorycznych korzeniach współczesnej seksualności mówią nam nasze ciała.
Jedna z najbardziej oryginalnych książek, jakie czytałem w ciągu minionych lat. Autorzy wykazują się zarówno erudycją, jak i wyjątkowym poczuciem humoru. Ryan i Jethá prześlizgują się bez wysiłku przez miliony lat, od prehistorycznej Afryki do współczesnej sypialni, prezentując najnowsze badania w sposób jasny i dowcipny.
Wydawnictwo
CZARNA OWCA
Rok wydania
2012
Liczba stron
400
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.