...jest pusty
Strona głównaPodręczniki, Publikacje okołopodręcznikowePomoce dla nauczycieliInneMultimedialne wspomaganie kształcenia matematycznego
Książka zawiera propozycje wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w kształceniu twórczego ucznia. Propozycje te obejmują przykłady wykorzystania oprogramowania edukacyjnego (programów GeoGebra, Graphic Calculus, VUstat, VUSurvey, arkusz kalkulacyjny) i gotowych materiałów multimedialnych, które można pobrać z ogólnie dostępnych repozytoriów. Najważniejsze jednak wydają się sytuacje dydaktyczne, w których korzystamy z komputera, dlatego też propozycje wykorzystania oprogramowania stanowią jednocześnie propozycje tworzenia właśnie sytuacji dydaktycznych, w których uczeń może być twórczy, co będzie skutkowało samodzielnym konstruowaniem wiedzy matematycznej. Wykorzystane programy są nieskomplikowane, łatwe w obsłudze. Zastosowano je w sytuacjach dydaktycznych wymagających dynamiki, wyobraźni lub w celu wyeliminowania żmudnych i czasochłonnych czynności, jak np. odręczne wykonywanie licznych wykresów.
W książce czytelnik najdzie również propozycję kompleksowego wglądu na wspomaganie kształcenia matematycznego wykorzystaniem multimediów. Dzięki analizie podstawy programowej matematyki w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej pod kątem możliwości wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych i multimediów w realizacji poszczególnych treści ułatwi to zastosowanie tego w procesie uczenia.
Materiały dydaktyczne mają formę:
• scenariuszy lekcji,
• przykładów stosowania metody problemowej przy rozpatrywaniu zagadnień matematycznych,
• przykładów rozwiązywania konkretnych zadań.
Książkę adresujemy do:
• nauczycieli, aby zachęcić ich do komputerowego wspomagania dydaktyki,
• uczniów, aby pokazać, że komputer może ułatwić rozumienie treści matematycznych i rozwiązywanie różno-rodnych zadań, jak też pomóc w samodzielnym odkrywaniu matematyki,
• rodziców, aby ukazać im komputer jako bardzo ważne, sprzyjające rozwojowi ich dziecka narzędzie.
W książce czytelnik najdzie również propozycję kompleksowego wglądu na wspomaganie kształcenia matematycznego wykorzystaniem multimediów. Dzięki analizie podstawy programowej matematyki w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej pod kątem możliwości wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych i multimediów w realizacji poszczególnych treści ułatwi to zastosowanie tego w procesie uczenia.
Materiały dydaktyczne mają formę:
• scenariuszy lekcji,
• przykładów stosowania metody problemowej przy rozpatrywaniu zagadnień matematycznych,
• przykładów rozwiązywania konkretnych zadań.
Książkę adresujemy do:
• nauczycieli, aby zachęcić ich do komputerowego wspomagania dydaktyki,
• uczniów, aby pokazać, że komputer może ułatwić rozumienie treści matematycznych i rozwiązywanie różno-rodnych zadań, jak też pomóc w samodzielnym odkrywaniu matematyki,
• rodziców, aby ukazać im komputer jako bardzo ważne, sprzyjające rozwojowi ich dziecka narzędzie.
Wydawnictwo
NOWIK
Rok wydania
2016
Liczba stron
256
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.