...jest pusty
Strona głównaKsiążki, multimediaBeletrystykaLiteratura faktu,biografiaLudzie interesu w przedwojennej Polsce. Przedsiębiorcy. Filantropi. Kapitaliści
Sukces przedwojennego przedsiębiorcy czy finansisty uzależniony był od wielu okoliczności, dziwnie podobnych do stwarzanych przez współczesność – pożądane było odpowiednie wykształcenie, przygotowanie praktyczne, ale przede wszystkim umiejętność dostrzegania sprzyjających okoliczności zarobku.
Przedsiębiorca – organizator produkcji i sprzedaży towarów – musiał radzić sobie także z przeciwnościami losu – kryzysem gospodarczym, konkurencją, robotniczymi strajkami, pożarem zakładu...
Autorka prezentuje środowisko przedwojennych przemysłowców i biznesmenów – ludzi zawodowo związanych z polską gospodarką i finansami. Przedstawia je na tle ówczesnych uwarunkowań ekonomicznych, politycznych i społecznych, kreśląc obraz sytuacji kraju po odzyskaniu niepodległości, na który składały się zniszczenia wojenne, dziedzictwo zaborów, wahania koniunktury, wojny celne, ustawodawstwo pracy...
Fascynujące losy kilkunastu właścicieli różnej wielkości i wartości firm z różnych branż i regionów kraju dają pełne spektrum przedwojennego świata interesów. Nazwiska takie jak Wedel czy Goetz-Okocimski ugruntowały swoją markę na dziesiątki lat. Medialny koncern IKC, sukcesy przemysłu chemicznego, jak sztuczny kauczuk z Wolbromia, robią wrażenie nawet dzisiaj.
Opowieść o przedwojennych interesach, a przede wszystkim o ludziach, którzy je prowadzili, o przebojowości i sprycie, wyborach i wartościach, relacjach z otoczeniem, życiu codziennym, hobby, rozrywkach, jest nie tylko ciekawą lekturą, lecz także stanowi doskonałą inspirację dla współczesnych biznesmenów.
Całości ubarwiają dygresje o badaniach naukowych, niecodziennych wynalazkach, nowoczesnej reklamie, metodach zarządzania czy podejściu do pracowników. W klimat tamtych lat wprowadzają zachwycające ilustracje z epoki.
Wydawnictwo
PWN
Rok wydania
2013
Liczba stron
432
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.