...jest pusty
Nowe środki ochrony i pomocy dla ofiar
Szybki podgląd
82,95 zł
Żony pana Glassa
Szybki podgląd
42,00 zł
Najpiękniejsze krajobrazy Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Najpiękniejsze zabytki Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Świat Niezapomniane Podróże
Szybki podgląd
62,99 zł
Kraina bazgrołów
Szybki podgląd
26,04 zł
Ewcia na wsi
Szybki podgląd
5,24 zł
Antoś w ZOO
Szybki podgląd
5,24 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami
Szybki podgląd
8,28 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami. wersja angielska
Szybki podgląd
8,28 zł
Strona głównaKsiążki, multimediaBeletrystykaLiteratura faktu,biografiaLudzie interesu w przedwojennej Polsce. Przedsiębiorcy. Filantropi. Kapitaliści

Ludzie interesu w przedwojennej Polsce. Przedsiębiorcy. Filantropi. Kapitaliści

93,45 zł
EAN: 9788377052853
ISBN/ISSN: 978-83-7705-285-3
Wysyłka:48 godzin
Produkt dostępny (3 szt.)
Waga:1.14 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Ilość:szt.

Sukces przedwojennego przedsiębiorcy czy finansisty uzależniony był od wielu okoliczności, dziwnie podobnych do stwarzanych przez współczesność – pożądane było odpowiednie wykształcenie, przygotowanie praktyczne, ale przede wszystkim umiejętność dostrzegania sprzyjających okoliczności zarobku. Przedsiębiorca – organizator produkcji i sprzedaży towarów – musiał radzić sobie także z przeciwnościami losu – kryzysem gospodarczym, konkurencją, robotniczymi strajkami, pożarem zakładu... Autorka prezentuje środowisko przedwojennych przemysłowców i biznesmenów – ludzi zawodowo związanych z polską gospodarką i finansami. Przedstawia je na tle ówczesnych uwarunkowań ekonomicznych, politycznych i społecznych, kreśląc obraz sytuacji kraju po odzyskaniu niepodległości, na który składały się zniszczenia wojenne, dziedzictwo zaborów, wahania koniunktury, wojny celne, ustawodawstwo pracy... Fascynujące losy kilkunastu właścicieli różnej wielkości i wartości firm z różnych branż i regionów kraju dają pełne spektrum przedwojennego świata interesów. Nazwiska takie jak Wedel czy Goetz-Okocimski ugruntowały swoją markę na dziesiątki lat. Medialny koncern IKC, sukcesy przemysłu chemicznego, jak sztuczny kauczuk z Wolbromia, robią wrażenie nawet dzisiaj. Opowieść o przedwojennych interesach, a przede wszystkim o ludziach, którzy je prowadzili, o przebojowości i sprycie, wyborach i wartościach, relacjach z otoczeniem, życiu codziennym, hobby, rozrywkach, jest nie tylko ciekawą lekturą, lecz także stanowi doskonałą inspirację dla współczesnych biznesmenów. Całości ubarwiają dygresje o badaniach naukowych, niecodziennych wynalazkach, nowoczesnej reklamie, metodach zarządzania czy podejściu do pracowników. W klimat tamtych lat wprowadzają zachwycające ilustracje z epoki.
Wydawnictwo PWN
Rok wydania 2013
Liczba stron 432

Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!

Napisz opinię

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.