...jest pusty
Wydanie 2007
oprawa twarda
format 31x25 cm
stron 592
ilustracje 553
planów 315
Najobszerniejsza na rynku publikacja poświęcona zamkom w Polsce prezentuje fascynujące dzieje architektury militarnej, a także najnowszy stan wiedzy o ponad 500 zamkach, które powstały od wczesnego średniowiecza do połowy XVII wieku. Leksykon składa się z dwóch części. Pierwsza mająca charakter rozbudowanego wstępu, jest syntetycznie przedstawioną historią zamków polskich i ich problematyki badawczej. Są tutaj omówione takie tematy jak: wpływ europejskiej architektury obronnej na zamki w Polsce, różnice regionalne, walka ``starego`` z ``nowym``. Druga zasadnicza część książki to 500 haseł poświęconych zamkom. Każde hasło zawiera opis zabytku, stan badań, krótkie dzieje na końcu zaś dane dotyczące ich kształtu w poszczególnych fazach użytkowania. Katalog wzbogacają plany omawianych obiektów, rekonstrukcje brył, widoki archiwalne i współczesne fotografie.
oprawa twarda
format 31x25 cm
stron 592
ilustracje 553
planów 315
Najobszerniejsza na rynku publikacja poświęcona zamkom w Polsce prezentuje fascynujące dzieje architektury militarnej, a także najnowszy stan wiedzy o ponad 500 zamkach, które powstały od wczesnego średniowiecza do połowy XVII wieku. Leksykon składa się z dwóch części. Pierwsza mająca charakter rozbudowanego wstępu, jest syntetycznie przedstawioną historią zamków polskich i ich problematyki badawczej. Są tutaj omówione takie tematy jak: wpływ europejskiej architektury obronnej na zamki w Polsce, różnice regionalne, walka ``starego`` z ``nowym``. Druga zasadnicza część książki to 500 haseł poświęconych zamkom. Każde hasło zawiera opis zabytku, stan badań, krótkie dzieje na końcu zaś dane dotyczące ich kształtu w poszczególnych fazach użytkowania. Katalog wzbogacają plany omawianych obiektów, rekonstrukcje brył, widoki archiwalne i współczesne fotografie.
Wydawnictwo
ARKADY
Rok wydania
2007
Liczba stron
592
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.