...jest pusty
"Niebezpiecznie zwodnicza i inteligentnie napisana powieść, nie sposób się od niej oderwać aż do ostatniej strony".
Ha Jin, autor Oczekiwania
Późne popołudnie w biurze paszportów i wiz konsulatu indyjskiego w nienazwanym mieście Stanów Zjednoczonych. Większość interesantów już wyszła, podobnie jak większa część urzędników, ale dziewięć osób wciąż pozostało w ambasadzie. Punkowa nastolatka, która ma niezwykły talent. Zamożna para małżonków z wyższej warstwy społecznej, których związek przeżywa kryzys. Młody Muzułmanin, urodzony w Ameryce, zmagający się ze skutkami zamachów z jedenastego września. Absolwentka uczelni, dręczona pytaniami o sens miłości. Były amerykański żołnierz, który chce odkupić swe winy. Starsza Chinka, w której przeszłości tkwi pewien sekret. Dwoje pracowników ambasady na progu miłosnej przygody.
Kiedy spokojne popołudnie przerywa nagłe trzęsienie ziemi, dziewięcioro bohaterów zostaje uwięzionych w konsulacie. Początkowo ich wysiłki skierowane są wyłącznie ku temu, by przetrwać. Mają mało jedzenia. Biuro zaczyna zalewać woda. Potem zaś, gdy emocjonalny i fizyczny stres zdaje się być już nie do wytrzymania, młoda absolwentka uniwersytetu proponuje, by każdy opowiedział historię ze swego życia, która zawierałaby "jedną niezwykłą rzecz" i która nigdy nie została opowiedziana nikomu wcześniej. I kiedy pomimo zagrożenia śmiercią snute są historie o z pozoru przyziemnych sprawach: romansach, małżeństwie, rodzinie, politycznym wstrząsie i odkrywaniu swej duszy, ujawnia się w nich nagle transcendentalna prawda o życiu i siłach, które nas motywują do przetrwania.
"Chitra Banerjee Divakaruni wie, iż moc opowieści może nas uzdrowić, rozśmieszyć i pocieszyć w najtrudniejszych chwilach życia. Pokochałam Jedną niezwykłą rzecz i myślę, że to samo uczynią czytelnicy.
Lisa See, autorka Dziewcząt z Szanghaju
Wydawnictwo
ZYSK I S-KA
Rok wydania
2013
Liczba stron
220
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.