...jest pusty
Stephen Hawking jest uważany za jeden z najznakomitszych umysłów współczesnego świata: jako znakomity fizyk teoretyk przyczynił się do ustalenia nowego poglądu na budowę wszechświata i materię, która go wypełnia. Ilustrowana teoria wszystkiego składa się z siedmiu wykładów, w których autor wyjaśnia historię znanego nam wszechświata. Wykłady są znakomitym odbiciem nie tylko jego niezwykłej inteligencji, ale również charakterystycznego poczucia humoru.
Hawking zaczyna od historii naszych poglądów kosmologicznych, od twierdzenia Arystotelesa, że Ziemia jest kulą, do odkrycia Hubble`a - ponad dwa tysiące lat później - że wszechświat się rozszerza. To stanowi dla niego punkt wyjścia w wyprawie do granic współczesnej fizyki - omawia teorie powstania wszechświata (m.in. teorię wielkiego wybuchu), czarne dziury i naturę czasoprzestrzeni. Na zakończenie rozważa pytania, na które fizycy jeszcze nie znają odpowiedzi - jak połączyć teorie opisujące różne zjawiska w jedną, ogólną "jednolitą teorię wszystkiego". "Jeśli poznamy odpowiedź na to pytanie - twierdzi Stephen Hawking - będzie to największy triumf ludzkiego rozumu."
Hawking zaczyna od historii naszych poglądów kosmologicznych, od twierdzenia Arystotelesa, że Ziemia jest kulą, do odkrycia Hubble`a - ponad dwa tysiące lat później - że wszechświat się rozszerza. To stanowi dla niego punkt wyjścia w wyprawie do granic współczesnej fizyki - omawia teorie powstania wszechświata (m.in. teorię wielkiego wybuchu), czarne dziury i naturę czasoprzestrzeni. Na zakończenie rozważa pytania, na które fizycy jeszcze nie znają odpowiedzi - jak połączyć teorie opisujące różne zjawiska w jedną, ogólną "jednolitą teorię wszystkiego". "Jeśli poznamy odpowiedź na to pytanie - twierdzi Stephen Hawking - będzie to największy triumf ludzkiego rozumu."
Wydawnictwo
ZYSK I S-KA
Liczba stron
136
Rok wydania
2016
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.