...jest pusty
Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa.
Strony 432.
Format 16,0x21,5cm.
Bitwa o Anglię dzień po dniu.
Polski 303. Dywizjon okazał się najskuteczniejszą jednostką myśliwską RAF w czasie powietrznej bitwy o Anglię. W książce przedstawione są dzieje tej specyficznej jednostki w tych przełomowych dniach w lecie 1940 roku: od chwili jej sformowania w atmosferze zakulisowych gier, przez okres ćwiczebny, kiedy to oficjalne władze brytyjskie traktowały polskich lotników podejrzliwie i nieufnie, po jej udział w krytycznym okresie powietrznej batalii. Historia dywizjonu została opowiedziana z wykorzystaniem fragmentów raportów i dzienników pilotów. Członkowie Dywizjonu zawarli w nich własne przemyślenia na temat toczących się zmagań.
Książka ta efektownie zilustrowana wieloma nieznanymi fotografiami, z których wiele wykonali sami lotnicy, daje niepowtarzalny wgląd w codzienne życie pilotów dywizjonów myśliwskich RAF podczas bitwy o Anglię i umożliwi czytelnikom samodzielną ocenę legendy Dywizjonu 303 - mitów i prawd, jakie się na nią złożyły.
Urodzony w Derby Richard King już w dzieciństwie zaraził się miłością do lotnictwa, gdy po raz pierwszy zobaczył w locie myśliwca Spitfire. W życiu uważa się za szczęściarza, mogąc poświęcić się lotniczemu hobby i podróżom, pracował bowiem na stanowiskach kierowniczych różnych linii lotniczych, Wielkiej Brytanii, Irlandii, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Od niedawna zajmuje stanowisko w zarządzie brytyjskiej organizacji szkolącej pilotów.
Ostatnio skupił swe zainteresowania na tematyce II wojny światowej, a zwłaszcza powietrznej bitwy o Anglię, której przebieg poddał skrupulatnym analizom. Niniejsza książka jego debiutem literackim i owocem dziesięciu lat pracy.
Okładka przedstawia malowidło Marka Postlewaithe"a, przedstawiające Dywizjon 303 atakujący Dorniery Do-17Z w przełomowym dniu bitwy o Anglię - 15 września 1940 roku.
Wydawnictwo
RM
Rok wydania
2012
Liczba stron
432
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.