...jest pusty
Nowe środki ochrony i pomocy dla ofiar
Szybki podgląd
82,95 zł
Żony pana Glassa
Szybki podgląd
42,00 zł
Najpiękniejsze krajobrazy Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Najpiękniejsze zabytki Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Świat Niezapomniane Podróże
Szybki podgląd
62,99 zł
Kraina bazgrołów
Szybki podgląd
26,04 zł
Ewcia na wsi
Szybki podgląd
5,24 zł
Antoś w ZOO
Szybki podgląd
5,24 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami
Szybki podgląd
8,28 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami. wersja angielska
Szybki podgląd
8,28 zł
Strona głównaKsiążki, multimediaBeletrystykaPolityka,politologiaDezintegracja Jugosławii. Most w Mostarze - symbol dialogu i wojny kultur

Dezintegracja Jugosławii. Most w Mostarze - symbol dialogu i wojny kultur

21,00 zł
EAN: 9788363795672
ISBN/ISSN: 978-83-63795-67-2
Produkt niedostępny
Waga:0.16 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

Głównym walorem pracy Karoliny Kawczyńskiej jest jej interdyscyplinarne podejście. Przypomnienie podstawowych faktów - przyczyn i przebiegu rozpadu Jugosławii - stanowi asumpt do przyjrzenia się bliżej mityczno-historycznemu podłożu rzutującemu na rozwój procesów integracyjnych i separatystycznych w ,,kotle bałkańskim". Autorkę interesuje ,,kulturowe imaginarium" jako rama, w której dokonywano manipulacji stereotypami i kreowano ,,nacjonalistycznie nacechowane wrogie sobie tożsamości narodowe". Na rozpad Jugosławii patrzy Autorka przez pryzmat symbolicznych burzycieli i budowniczych mostów. Przywołując symbolikę mostu, wykorzystaną przez autora Mostu nad Driną, wskazuje ona na analogie z kamiennym mostem nad Neretwą w Mostarze , którego zburzenie przez chorwacką artylerię uznał świat jako symbol upadku wielokulturowości i zwycięstwa fundamentalizmu w newralgicznym regionie Europy.
Wydawnictwo WYDAWNICTWO NAUKA I INNOWACJE
Rok wydania 2014
Liczba stron 144

Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!

Napisz opinię

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.