...jest pusty
Czytanie globalne to zapamiętywanie wyglądu całego wyrazu, bez wnikania w jego strukturę. Częste prezentowanie dzieciom wyrazów, które napisane są czcionką o odpowiedniej wielkości, kroju i kolorze, pozwala im na odczytywanie ich, zanim jeszcze poznają litery.
Dzieci czytające globalnie najpierw nazywają całe wyrazy, dopiero w późniejszej fazie „zabawy w czytanie” zaczynają dostrzegać strukturę wyrazu i rozpoznawać jego pojedyncze elementy, czyli litery i odpowiadające im dźwięki.
Czytanie globalne znane jest w wielu krajach świata. Do Polski dotarło niedawno. Od tej pory także polscy rodzice i nauczyciele stosują „zabawę w czytanie” jako sposób na rozwijanie uwagi, koncentracji, pamięci i aktywności dziecka. Lata doświadczeń dowiodły, iż czytanie globalne jest procesem pozwalającym na wcześniejsze i łatwiejsze opanowanie przez dziecko czytania tradycyjnego.
Dzieci czytające globalnie najpierw nazywają całe wyrazy, dopiero w późniejszej fazie „zabawy w czytanie” zaczynają dostrzegać strukturę wyrazu i rozpoznawać jego pojedyncze elementy, czyli litery i odpowiadające im dźwięki.
Czytanie globalne znane jest w wielu krajach świata. Do Polski dotarło niedawno. Od tej pory także polscy rodzice i nauczyciele stosują „zabawę w czytanie” jako sposób na rozwijanie uwagi, koncentracji, pamięci i aktywności dziecka. Lata doświadczeń dowiodły, iż czytanie globalne jest procesem pozwalającym na wcześniejsze i łatwiejsze opanowanie przez dziecko czytania tradycyjnego.
Wydawnictwo
PENTLICZEK
Rok wydania
2016
Liczba stron
40
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.