...jest pusty
Nowe środki ochrony i pomocy dla ofiar
Szybki podgląd
82,95 zł
Żony pana Glassa
Szybki podgląd
42,00 zł
Najpiękniejsze krajobrazy Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Najpiękniejsze zabytki Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Świat Niezapomniane Podróże
Szybki podgląd
62,99 zł
Kraina bazgrołów
Szybki podgląd
26,04 zł
Ewcia na wsi
Szybki podgląd
5,24 zł
Antoś w ZOO
Szybki podgląd
5,24 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami
Szybki podgląd
8,28 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami. wersja angielska
Szybki podgląd
8,28 zł

Antietam 1862

29,40 zł
EAN: 9788311126985
ISBN/ISSN: 978-83-11-12698-5
Produkt niedostępny
Waga:0.27 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

Bitwa pod Antietam stoczona 17 IX 1862 r. podczas amerykańskiej wojny domowej przeszła do historii Stanów Zjednoczonych jako jeden z najkrwawszych dni wojny secesyjnej. Tego dnia na polach Marylandu Armia Potomacu dowodzona przez gen. McClellana zaatakowała Armię Północnej Wirginii pod wodzą gen. Roberta Lee. 17 IX 1862 r. ponad 80 000 żołnierzy Unii rozpoczęło atak na pozycję przygotowanej do obrony 45 000 armii Konfederacji. W seriach krwawych ataków Armia Unii próbowała zepchnąć Konfederatów z zajmowanych pozycji. Lee natomiast wiedział, że utrata kluczowych pozycji może doprowadzić do klęski jego armię mającą za swoimi plecami rzekę Potomac, a co za tym idzie zniszczenie jedynej armii Południa między Waszyngtonem a Richmondem. Kosztem krwawych strat żadna ze stron nie osiągnęła decydującego zwycięstwa. Mimo odwodów McClellan nie zdecydował się ponowić ataków następnego dnia, co pozwoliło Południowcom bezpiecznie się wycofać za rzekę. Konfederaci natomiast, osłabieni zdziesiątkowani ale nie rozbicie nie mieli już sił na podjęcie dalszych działań na terytorium Unii i zmuszenia Waszyngtonu do uznania ich niepodległości.
Wydawnictwo BELLONA
Rok wydania 2013
Liczba stron 248

Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!

Napisz opinię

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.