...jest pusty
Nowe środki ochrony i pomocy dla ofiar
Szybki podgląd
82,95 zł
Żony pana Glassa
Szybki podgląd
42,00 zł
Najpiękniejsze krajobrazy Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Najpiękniejsze zabytki Polski
Szybki podgląd
12,59 zł
Świat Niezapomniane Podróże
Szybki podgląd
62,99 zł
Kraina bazgrołów
Szybki podgląd
26,04 zł
Ewcia na wsi
Szybki podgląd
5,24 zł
Antoś w ZOO
Szybki podgląd
5,24 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami
Szybki podgląd
8,28 zł
Koloruję Kraków. Malowanka z naklejkami. wersja angielska
Szybki podgląd
8,28 zł
Strona głównaKsiążki, multimediaBeletrystykaHistoriaAfgańska ruletka. Radziecka inwazja na Afganistan.

Afgańska ruletka. Radziecka inwazja na Afganistan.

41,90 zł
Producent: Gregory Feifer
EAN: 9788324590063
ISBN/ISSN: 978-83-245-9006-3
Produkt niedostępny
Waga:0.55 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

Wydanie 2011r. Oprawa twarda. Strony 248. Format 17,0x24,5cm. W grudniu 1979 roku przeszkoleni przez KGB komandosi wylądowali w Kabulu, rozpoczynając trwającą dziewięć lat wojnę w Afganistanie. Elitarne jednostki radzieckie starły się z bojownikami islamskimi. Propaganda sowiecka przedstawiała inwazję jako sukces. Jednak w oczach żołnierzy była to upokarzająca, druzgocąca klęska, która niezaprzeczalnie przyczyniła się do upadku Związku Radzieckiego. Jednocześnie barbarzyńskie metody walki z wykorzystaniem napalmu i min zabawek, palenie żywcem cywilów i stosowanie taktyki spalonej ziemi nastawiły wrogo do ZSRR opinię publiczną. Afgańska ruletka przedstawia konflikt z perspektywy żołnierza frontowego. Gregory Feifer kreśli realistyczny obraz inwazji na surowy górzysty kraj, którego żadne mocarstwo nie zdołało ujarzmić. Historia próby spacyfikowania Afgańczyków wydaje się aktualna zwłaszcza dziś, w kontekście zaangażowania na tym terenie amerykańskich, a także polskich oddziałów.
Wydawnictwo WYDAWNICTWO DOLNOŚLĄSKIE
Rok wydania 2011
Liczba stron 248

Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!

Napisz opinię

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.